דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסתגרות, רטינות ודיווח מתקצר והולך על חוויות היום? - בת מצווה בהקשר הפסיכולוגי 

מאת    [ 08/05/2012 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 1630 פעמים ]

מצבי רוח משתנים? הסתגרות, רטינות ודיווח מתקצר והולך על חוויות היום? עם תחילת גיל ההתבגרות של הנערה, צופים בה ההורים משתאים וחסרי אונים. הניסיון להבין את התפתחות הילדה לנערה ולאישה טמון בהכרה בהבדלים שבין התפתחות נשית להתפתחות הגברית. גיל ההתבגרות הוא הגיל שבו מגלה האישה את נשיותה ומיניותה וההבדלים בהתפתחות הפסיכולוגית והנפשית בין בנים לבנות, היא שונה לגמרי. עם זאת, בתחום הפסיכולוגיה המתפתח, כמו גם במחקר בתחומים אחרים, כיוון שהחוקרים היו גברים, המחקרים הם מוטי ג'נדר. כמו שבעבר התיחסו לילדים כאנשים קטנים, ולא נתנו את הדעת להתפתחות פסיכולוגית או רפואת ילדים, כך גם עם הנשים. יוצא מכך, שהרבה מחקרים מדברים על התפתחות והתבגרות באופן כללי ואינם עושים את ההבחנה בין המינים. ההכללה הזו היא מתכון לטעויות ולחוסר הבנה רב.

הדגש הגברי בגיל ההתבגרות הוא יציאה לעצמאות והיפרדות או מרד בהורים. במחקרים שנעשו בתחום נצפו הבדלים בין ילדות צעירות שקולן נשמע בכל התחומים, היה להן מה להשמיע והיתה להן דעה בנושאים שעניינו אותן, ככל שהתקדמו בגיל, כך התמעטו התשובות, וניכרה הנטיה לענות לפי הציפיה מהן. כמו כן, התשובות נהיו קצרות יותר, וניתן לראות שהבנות בגילאי תחילת ההתבגרות חוששות לענות ולאט לאט הן מאמצות את ציפיות החברה מהאישה: לרצות, להיות נחמדה, טיפולית, טובה, תלמידה טובה, היום יש כיוון במחקר שטוען כי הדגש בגיל ההתבגרות הנשי הוא אינטימיות וקשר, היכולת לשרטט את הגבולות שלך בתוך הקשר. הרבה בעצם בקשר שבין האם לבת.

הורים רבים מרגישים כי הילדה נאבדת להם או שהם מאבדים אחיזה, בגלל שהיא עסוקה במיליון דברים אחרים שאותם היא אינה חושפת בפניהם. היא מסתגרת פיזית, או נפשית והופכת את התפקיד העיקרי שלהם למספקי מוצרי יסוד: כסף, קורת גג, בגדי מותגים ואוכל. הם עומדים אובדי עצות מול הדחיות החוזרות ונשנות שלה למאמצים להתקרב אליה. להורים כאלה כדאי לקרוא את המאמר הזה ולהבין שהילדה שלה צריכה למצוא את הקול שלה, והתפקיד שלהם הוא לעזור לה למצוא אותו. לא כדאי ללכת שולל אחרי הסירובים והדחיות שלה. נשים זקוקות לקשר אינטימי על מנת להתפתח. יכול להיות שהקשר האינטימי המשמעותי הוא החברות שלהן, כרגע, אבל אתם צריכים להשאיר את ערוץ הקשר פתוח. 

זאת ועוד, יש דברים חשובים שכדאי לעשות במהלך שנת הבת מצווה ובבסיסם שני נושאים:


    • לעזור לילדה למצוא את האופי האמיתי, את הרצונות וההעדפות שלה, ולהצליח לבטא אותם
    • חיזוק הקשר האינטימי עם ההורים

ההמלצות שלנו לפעילויות במהלך השנה: אלבום – בוק בת מצווה, טיול אינטימי עם אחד מההורים לחו"ל או בארץ, לימוד של קורס בנושא שמדבר אל שניכם, להשתתף עם הילדה בפעילות שהיא בוחרת, לפתוח בלוג משותף במחשב בנושא שאתם אוהבים וגם היא, לפתוח בלוג משפחתי. בקיצור – לנסות להתקרב אל נערת בת המצווה ולמצוא את הדרך לעולם שלה, וכך תשיגו את שני הנושאים המוזכרים למעלה. תיתנו דגש ותראו עניין בדברים שמעסיקים אותה ותחזקו את הקשר ביניכם.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב